2006

Har inte skrivit på länge. Har inte riktigt vetat vad skall skriva, det känns som hjärnan är fylld med så mycket så att det blir stopp i utloppet så att säga. Jaja, idag tänkte jag att jag faktisk måste skriva, eftersom det är sista dagen på år 2006 någonsin. Kände att jag måste hedra året lite genom att skriva några meningar. Eftersom jag har ganska dåligt minne, eller så kan man säga att mina minnen inte kommer på beställning så har jag bestämt att någon tradig summering av året blir det inte. Bara några meningar för att komma ihåg idag.
   Det är bra med lov, då får man tid att ha det tråkigt, jag tror att det är bra att ha tråkigt ibland. Om man har kul hela tiden så glömmer man till slut av vad som är kul och så blir man en vanestyrd avtrubbad robot. Det är ungefär som prinsessan i Glasblåsarns barn, hon som får alla sina önskningar uppfyllda och blir så förtvivlat deprimerad att hon inte ens orkar stiga upp ur sängen.
   Sammanfattning, vi behöver ha tråkigt, må skit och längta förtvivlat efter något för att verkligen kunna uppskatta små vackra och roliga saker i livet.
   Nyårsafton, nyårsafton, ganska konstig sammansättning av ord tycker jag. Jag är kluven i frågan om huruvida denna dag är skitkul eller ett rejält nedköp, i år känner jag att jag kanske kommer få välkomna det nya året med leende ögon, alkohol i blodet och tänka att fy fan vad den här nyårsaftonen har rockat fett alltså, haha. Men man kan aldrig veta och inga övergödda förhoppningar skall hopas i min skalle. Nyårvädret är som allt annat, uppochnedvända världen, 6 grader varmt och sol som tittar fram bakom de grå. Kan någon flyga mig till Sibirien? Har hört att det är snö där. Men inte skall väl töväder få ned mitt humör, så fan heller. Idag skall jag hedra 2006 genom att flyta omkring i raggsockor och tights bara för att kompensera hur snygg jag kommer vara inför 2007,haha där med. 

The End. Hoppas alla gör den här dagen till något bra, eller i alla fall minnesvärt för att komma ihåg det här året. Det här är min mentala blombukett till 2006. 


Kommentarer
Postat av: Johanna

vilken brqa summering av året! Och vilken avslutning på året vi fick, det var riktigt, riktigt lyckat, och tur var väl det! Tack för allt!

2007-01-01 @ 20:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback