Juldag.

Det har varit en sån där gemytlig juldag. Vaknade sent, utvilad, lite slö, fick ut mor o far på en långpromenad, klappade ett par getter och fick lite blöta fötter. Vi diskuterade den vackra rimfrosten som för första gången på länge gnistarde i träden. Kom hem med röda kinder ,åt lite choklad och här sitter jag nu och lyssnar till Katie Meluas häpnandväckande mjuka röst som strömmar ut ur högtalarna. Lugn.
   Jualfton var skojig, för görsta gången på sju år, kände att julen verkligen fick lov att vara genuin och äkta. Jag åt i princip hela dagen, är fortfarande mätt. Jag fick mycket fina presenter tyckte jag. Jag hade inte önskat mig några, det kanske var därför jag blev precis lika glad för alla. Nu vill jag inte skruva ner julkänslan genom att skriva sönder den. God juldag och hoppas alla har fått en fin Julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback