Längtar

Idag är jag ledig. Skönt men lite tråkigt eftersom alla vanliga människor antingen är i skolan eller på jobbet. Sitter här och tittar ut genom fönstret och längtar efter någonting, vet fortfarande inte riktigt vad, kommer kanske heller aldrig komma på det. Men idag gissar jag att det är till ett varmare ställe jag längtar, vädret är ju som det är brukligt en novemberdag här i blåsiga gråa Sverige(kräver ingen förklaring).
   Läste i morse i en bok jag plöjer igenom för tillfället att "Jorden är en straffkoloni för onda själar", jag blev faktiskt lite konfunderad vid den tanken. Om det är sant så borde det ju finnas en annan jord där det goda, vackra och sympatiska själarna svävar omkring. Faktiskt inte helt otänkbart, om man har lite flummig fantasi. 
Jag tror att jag skall försöka bli lite mer som Thomas Di Leva, han verkar vara en så fantastisk och flummig människa som har koll på precis allt utifrån sitt egna lilla perspektiv.
Peace Love & Understanding
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback