Tyskland!

Ja, så nu var man hemma från Tyskland, den gamla "kulturstaden" (jag mötte min kära far när jag kom hem, sittandes i soffan med ett lexikon, nypåläst om vårt rsemål) Stralsund. Vi åkte klockan 07.00 i söndags, jag och min bundsförvant Emelie med bilen fullpackad med aldeles för mycket saker. Vi anlände ca 12 timmar senare för att hälsa på våra gamla vänner, med blandade förhoppningar och färjeavgalluktande kläder. 
   Jag tänker inte ens försöka beskriva vår vistelse, men galet var det och så jävla kul! Vi har suttit och gapflabbat i timmar i ett rum så igendimmat av cigarettrök att man knappt såg sin egen hand när man höll fram den, vi har druckit 300-kronorsvin som vi nu i efterhand misstänker var nattvardsvin, åkt tysk skrothögsbil på kullerstensgator med hål djupa som pottor, lyssnat på "Fågeln Roger" tills öronen ramlat av och köpt alkohol på vägen hem i endast nätt och jämnt nyktert tillstånd (som tur var så var Emelie nyktrare än mig eftersom hon var tvungen att föra vårt fordon framåt, lagligt och utan risk för incidenter). Ja, som ni säkert anar så är vi inte överförtjusta i att vara hemma, men som man säger så är det ju bäst att avsluta när det är som roligast!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, vad ska man säga, din beskrivning stämmer så exakt, in i minsta detalj... Aaa vad roligt det var!!

2007-08-19 @ 21:52:36
Postat av: Caroline

Ja det är väl inte den vanliga caroline som vandrar omkring på gatorna längre.. det känns som om min bärld har rasat och jag hatar att det är pga av min pojkvän "ett vanligt tonårs problem" men det har gått över styr för mig har det blivit mycket mer än så..:( men tack iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback