Sverige

Sverige, Sverige, Sverige, ja, visst är det rätt trevligt att någon gång ibland komma hem till det dimmiga, platt böljande, mossdoftnade och distanserade land! Lyckan gjorde sig gemytligt hemmastadd under mitt bröstben när jag hörde några meningar uttalade på det bekanta språket och såg den svenska myllan breda ut sig på båda sidor om tåget. Visst var det lite vemodigt att lämna alplandet och den lilla byn med det väna folket och vår favoritbar k.u.k men nu när jag befinner mig i hemmets trygga vrår mår jag rätt bra. Med mina älskade vänner på gångavstånd om det skulle knipa, en familj som lagar mat till mig och en julgran som trots mina en aning Grincheninspirerade tankar är rätt snygg. Denna känsla skall jag ta vara på, inom en snar framtid vet jag att rastlösheten kommer över mig igen, det kliar i mina ben, i min själ och jag vill vidare, se något nytt, känna något nytt och skapa nya saker.
   Men nu är jag iallafall hemma och jag mår jävligt bra just för tillfället och för att praktisera min bohemiska livsåskådning så skall jag ta vara på dagen och inte fundera över den imorgon! Peace & Love, mina vänner!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback