Den giriga lilla mannen.

Vi har en uppgift i skolan, vi skall skriva en liten dikt/historia om var och en av det sju dödssynderna anpassade för barn. Jag lovar att jag skall publicera var enda en,  och jag lovar  faktiskt nästanatt ni kommer skratta, jag kan komma på en massa snurr. Den första handlar om den Grirga lilla mannen Egon.


Den giriga lilla mannen


En dag det var en man som sa,

jag vill ha pengar och sjutton lyxbilar.

Han skrattade lömskt hahahaha,

och tänkte; nu vill jag se hur stålarna strilar.

Han öppnade en liten klockbutik,

där han sålde klockor han knyckt.

Ett år gick och nu var han som ett troll så rik,

men inom kort en flicka pengahungern från honom ryckt.

Snart insåg den lille mannen, så girig och dum han varit,

han grät och ojade och ville inget annat, ta tillbaks allt styggt han gjort.

Alla klockor han tagit från tanter och barn har han nu genast farit,

och lämnat tillbaka och kände med gruvlig lycka, det här var väldigt stort!

Nu den lille mannen Egon inte längre tyngs av girighetens last,

han känner sig nu fri och vacker inuti.

Han älskar sin flicka, lyssnar till var uggla och trast,

och kan nu både lyxåk och smycken låta bli, han har till och med skickat pengarna till Afrika i ett litet plåtetui.


Kommentarer
Postat av: Isabell

Good Sofia att du vågar lägga ut dina alster, syns ikväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback