Regntankar?!

Jag låter alla höra min gälla beklagan över regnet, det är som om själva gud eller what so ever som finns ovan molnen slängt av sig sin blöja och kissat rätt över Sveriges framsida. Jag har så innerligt försökt att vara positiv och praktisera det där med att ?det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder? men jag har tröttnat. Jag har varit ihärdigt optimistisk i mina försök, jag har hoppat barfota i överfulla ler- och vattennpölar, jag har krängt på mig regnstället tidigt på morgonen på väg till bussen, jag har till och med masat mig ut för att motionera bort några av de där tröstätarkalorierna, I ÖSREGN och jag har tröttnat!

Jag börjar bli novemberdeppig i juli, då är det illa...Hör Jocke Bergs gnällmesiga röst blandas med väderprognosen utifrån vardagsrummet och tänker ?hur skall jag överleva denna vinter med min mentala hälsa i behåll??

07.07.25


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback