Vad som rör sig innanför burret.

"It takes a Fool to remain Sane" står det nu inkarvat bredvid mitt högra höftben. "Nu är du märkt för livet" sa Isabell. Och det stämmer ju faktiskt. Några chockade miner gjorde gårdagen ganska kul. 
   Jag har fått tillbaka lusten att plugga (från ingenstans) tycker till och med att matte-Mats utläggningar om grafer som liknar up-och-nedvända äggkoppar är helt okej.
   Vi lyckades få till filmkväll igår, jag och Johanna, "Little miss Sunshine" var en riktigt mysig måbrafilm om en minst sagt udda familj. Det var en bra kväll, det kände bra att få se en glad Johanna, mer lycka och livfullhet i ögonen än på länge. Och det faktum att alla tumörer krympt som väntat gör mig varm inuti.
   Idag har jag och Emelie varit ute några timmar, fräknar har börjat invadera mina kinder och min näsa, det är bara början. Krokusarna i lila, orange och vitt, piippiiippip från buskarna, pollen, jag nu är det sannerligen vår. På gott och ont (pollen). Nu kan jag inte sitta här längre, solen lockar.Peace.

Några rader ur en text (knäppt skitrolig) av Navid Modiri & Gudarna som avslutning.

Dom tycker hon är konstig när hon springer rakt i ett ösregn.
Dom tycker hon är konstigare när hon kommer hem o e pisseblöt igen.

Dom tycker hon är mongo när hon gråter för en död grävling hon sett.
Dom tycker hon är ännu mer mongo när hon tittar på tecknat trots att hon fyllt 21.

Dom tycker skum när hon tar kort på sniglar en dag efter regn
Dom tycker hon är ännu skummare när hon framkallar korten och sätter upp dom på väggen. 

Dom tycker hon är störd när hon skriver dikter om allting som hon har för sig
Dom tycker hon är så störd i allt hon gör hur hon rör sig, hur hon för sig.....   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback