Hej Sverige!

Hej alla vänner och liknade där hemma i Sverigelandet.

Själv befinner jag mig i Österrike, närmare bestämt den lilla orten Bad Ischl! Här är det mycket stora berg, snö och gubbar i tyrolerhattar. Jag är lite förvirrad och vet inte riktigt var jag skall börja...Vi ta tagresan som inldening, den gick, ja bra kanske är att överdriva men vi tog oss fram efter att ha drabbats lite lätt av fucktjuvar, efter att nästan fallit av sängarna i sovtaget och efter atskilliga sprangmarcher med bagage och allt. Min ryggsäck var sa ogudaktigt tung och jagg blev av med träningsverken först igar. Men det var värt eländet för nu är vi här och det är mycket spännande. Jag har ett eget rum pa ett nybyggt studenthem med de tva Lisorna innanför dörren bredvid. Om nagon känner för att komma ner sa är det bara att dyka upp, jag har tva sängar i mitt rum!
   Vi lever, eller jag lever i princip pa pasta, surdegslimpa, frukt och choklad...mycket choklad! Första praktikdagen kom ju jag min get försent, jag virrade bort mig i den "enorma" staden och fick mig en ordentlig sightseeing/joggingtur. Jag kom fram till slut och de senaste dagarna har jag spenderat pa en dagverksamhet för människor med psykiska problem som inte kan klara av ett vanligt jobb. Det har varit minst sagt annorlunda men väldigt givande. Jag har lärt mig mycket tyska redan sa till nyar skall jag inte prata ett ord engelska med de tyska vännerna som kommer pa besök;)!
   Jag saknar inte Sverige men jag saknar er, alla vännerna och familjen lite, det är konstigt att bara ha tva man känner runt sig när man är van vid en hel drös. Den här veckan har gatt mycket fort och imorgon skall jag till en ny praktikplats pa ett postkontor. Idag har jag sett katter överallt, i fönster, pa gatorna, i skogen...jag tror jag saknar Tusse! Jag far klappa lite pa getborstet pa gubbarnas tyrolerhattar sa kanske jag känner mig som hemma! Jag kan även säga med en blandning av irritation och faschination att alla glor pa oss sa att ögongloberna nästan flyger ur sina halor, det maste vara den blonda harfärgen och den korkade uppsynen! 
   Till helgen har vi planerat party, det blir grejer det! Stina och Carro har lovat att bjuda in tva ovanligt bildsköna österrikiska killar som arbetar pa sjukhuset, haha, skämt och sido...vinet är mycket billigt här!
   Nu skall jag avsluta för denna gangen, skriver snart igen tror jag. Ha det kanon där hemma och ta det lugnt, som jag brukar göra!!! Peace and out.

image25

Den vackra lilla staden Bad Ischel i gryningen.

image26

Här har jag bedrivit min praktik de senaste dagarna, det var trevligare än det ser ut!


Kommentarer
Postat av: Isabell

Värkar helt underbart, jag vill komma och hälsa på. Men det kan ja ju inte :(

Postat av: Johanna

Fan vad underbart det låter!
Och fan vad jag vill komma och hälsa på. Du fattar inte!! Varför, varför, varför skall det vara så dyrt?! Och varför, varför, varför skall jag vara så fattig?!
Ja, fortsätt skriv, det är jätteroligt att läsa. Drick massa billigt vin för mig med. Och hångla lite med de snygga killarna för mig med.
Och sist - NJUT för mig med. (Här finns inte mycket att njuta av nämligen).
Jag saknar dig.

2007-11-22 @ 22:12:03
URL: http://hannamarias.blogg.se
Postat av: Emelie

Du verkar ha det helt-jätte-underbart-bra!! Helt underbara bilder! Det är så tomt här hemma utan dig och jag hade så otroligt gärna kommit och hälsat på! Tyvärr är ju förbindelserna som de är.. som jag ju skrev i mailet.
Ha nu en riktigt trevlig partyhelg med massor av vin, dock inte för mycket;) (Kanske Esel milch, haha..)
Saknar dig bästis.

2007-11-24 @ 08:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback