Långsam är jag...

Jag borde plugga. Jag skulle verkligen, verkligen, verkligen vara så duktig om jag skyndade mig, var lite produktiv och pluggade varje vaken minut, sekund. Men jag kan inte,jag kan bara inte skynda mig. Snälla Johanna, dela med dig lite av din företagsamhet! Jag är så outgrundligt långsam. Skulle behöva en spark i arslet, kol under mina fotsulor eller en ilsken hungrig björn som naffsar mig i knävecken. Men det är tyvärr brist på alla dessa tre "hjälpmedel" för tillfället. Jag får flytta till norrland (där finns det björnar), eller kanske till Indien (där finns det glödande kol) eller kanske...(jag vet inget ställe där det finns folk som gillar att sparka varandra i arslet, jag kanske borde pola med Johnny Knoxville?).
   Den här veckan är präglad av träning för min del, det är gratis pass på Hälsans Hus och jag behöver bygga upp, skulptera om och flåsa igång igen efter min underliga bilgarien-förkylning. I morse var det vattengympa. Jag och de äldre damerna. Jag fick några minst sagt underfundiga blickar när jag for runt i den 34 gradiga bassängen som en liten iller. Efteråt i duschen så var det en dam som synade mig, uppifrån och ned, och frågade med kritisk stämma "vad står det där?" samtidigt som hon fäst blicken på min, hrrm, något privat belägna tatuering...Jag svarade med ett blekt leende och skyndade ut ur det igendimmade duschrummer snabbt och angeläget. Jaja, sådant får man väl räkna med!
   Nu är klockan för mycket för mig att sitta här, jag skall förflytta min träningsvärkiga bakdel till en annan plats i huset. Bye bye äppelpaj.

Kommentarer
Postat av: johanna

min företagsamhet?!
haha!
du skämtar.
ringer sen, puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback