funderar.

Jag funderar. På varför min katt tycker om tomatsoppa, över varför jag lyssnar på en riktigt dålig skitlåt, på varför livet är en sådan bitch, på varför vi inte blir knäckta av det. Jag funderar över om de två näckrosknopparna i min damm skall slå ut efetersom det är så kallt, vilket leder mina tankar osökt in på kärlek, jag funderar över varför jag beslutade mig för att sova på golvet inatt istället för att finna mig en soffa, över varför jag inte köpt fler kuddar till min soffa. Jag fundera precis nu på varför den dumma skitlåten helt plötsligt slutade spela? Jag ger mig själv svaret...den är slut. Nu funderar jag över varför jag inte kan få ro, varför rastlösheten kittlar min trötta kropp, jag fundera på varför mäniskor inte förstår, kommer fram till att vi alla har en minimal perceptionsstörning, det är därför vi ibland är oförmögna att förstå varandra. Jag funderar över om jag skall börja dansa orientalisk dans eller om jag skall färga håret eller börja sy mina egna kläder. Jag funderar...funderar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback