Ett allvarligt fall av optimistsjukan?!

Jag har ångrat mig. Ja! utan tvekan. Jag vill inte vara i Sverige, kärleken till vårt lands kala skönhet svalnar i takt med regnet som häller ner utanför de solkiga fösterrutorna. Det är kallt och fuktigt, värdret känns som en stor blöt yllefilt och så har jag bihåleinflammation.Apskaft.
  
Så, det var mina klagorader, nu skall vi till att hissa humöret i flaggstången!

Regn är bra, det letar fram krokusknopparna.
Det är skönt med en tät blygrå dimsörja, man blir mjuk i skinnet!
Att isen smälter är en stor fördel då man slipper skrapa bilrutorna  och grusa uppfarten.
Blask, sörja, söl, vind och tunga skyar krävs för att våren skall hitta hit.

Och förresten skall jag få ett samtal från Landvetter Vårdcentral 13.30, hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback