Imorgon smäller det då sannerligen!

Imorgon tar du studenten, Johanna. För andra gången, kanske och mycket troligt den gången som kommer att betyda mest i dina minnens skafferi lite längre fram i tiden..Du är värd det, mer än jag kan uttrycka på något vis.

Jag kan nog sova lika lite som du, där uppe på höjden. Däför har jag ägnat mig åt lite tidsfördriv som visade sig vara riktigt givande.

Har läst National Geografic som vid frösta anblicken verkade yttersd tråkig då huvudtemat var kloningen av mammutar (som inte är mitt personliga huvudtema). Den visade sig dock ha något vettigt att förmedla när jag bläddrat mig förbi mammutarna. I en artikel hittade jag något mycket tänkvärt,(jag tänker inte citera, speciellt inte ut National Geografic eftersom jag då bara skulle framstå som en pretentiös jävel med mycket litet utrymme för utövandet av det som kallas kreativt tänkande) det stod något i stil med (min tolkning) att ur vår synvinkel, den mycket lilla grupp i världen som är rik och priveligierad och har möjlighet och samvete att resa till jordens mest avlägsna hörn så är modernisering av dessa områden något fult. Vi vill inte att människorna på dessa platser skall utvecklas i takt med övriga samhällen för att få bättre och mer upplysta liv, vi vill helst behålla dem som små "kulturella zoo". Det fick mig att känna mig en aning skyldig, lite skamsen och ganska ledsen. Självklart finns det andra sanningar och teorier, men denna fick mig att stanna upp ett ögonblick..

Sedan lyckades jag fånga den senare halvan av "Eternal sunshne of the spotless mind" som alltid är lika bra..Blir lika berörd gång efter gång.. Inga omänskligt vackra och framgångsrika människor, bara det att"Clementine" hinner med grönt, blått och rött hår (alla färgena med tillhörnade utväxt) genom filmen gör i alla fall att jag slipper känna mig ovanligt ful och kufisk.

Nu skall jag plöja mig vidare mot sömnen, stoppa näsan i den mycket! sövande tingest till bok som ligger på mitt nattygsbord..Abend!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback